יקב אדיר – יין ישראלי במזרח הרחוק

היה פרודוקטיבי ויש לנו עוד הרבה מה ללמוד כך מסכם יוסי רוזנברג מנכ"ל יקב אדיר את נסיעתו האחרונה לגואנגג'או בדרום סין להשתתף בתערוכת היין
(http://www.interwine.org/English/)
כולם מדברים על מחסורים גדולים ועל הפוטנציאל הטמון אך באמת לוקח כמה שנים עד שמתחילים באספקה מסודרת של יין לשוק הכללי.
בניגוד ליתרון היחסי שיש ליינות הישראלים בשווקים הכשרים כגון ארה"ב,קנדה,אנגליה,צרפת ובלגיה. בשוק הכללי התחרות הרבה יותר קשה ליינות הפרימיום בהם מחירי המדף הם 50$ ומעלה
הצרכנים בשוק זה נחשפו ליין מאוחר יחסית למדינות המסורתיות ובהתאם הביקושים. הביקושים בשוק זה הם בעיקר ליינות המגיעים מאזורי יין ממותגים וליינות מיקבים בעלי שם עולמי בעיקר מצרפת. זה יותר מבטא עבור הצרכנים סמל סטאטוס מאשר באמת תרבות צריכה של יינות. יחד עם זאת בשנים האחרונות ישנה מגמה של שינוי, איטית אמנם אך ניתן לראות יותר ויותר אנשים פתוחים לשמוע ולטעום יינות ממדינות יצרניות חדשות ואקזוטיות כגון אזור הבקעה הלבנונית ואזור הגליל העליון בישראל. צריך "מעט" סבלנות "מעט" משאבים והרבה מזל
אם האחרון מתקיים אז בהחלט כול הכרוך בכך משתלם.
יינות אדיר משווקים במזרח הרחוק:
בטייוון ע"י חברת Finesse
ביפן ע"י חברת vinorum
בסין ע"י חברת Bairun Express Wine