סוגי יינות כרם בן זמרה

אירועים

סוגי יינות כרם בן זמרה

סוגי יינות כרם בן זמרה – הסיפור של כרם יקב בן זמרה נותן השראה לא רק לחובבי יינות, אלא לכל מי שיודעים להעריך התמדה, חריצות ואמונה בצדקת הדרך.

עם מיקום מושלם בגליל ושנים רבות של ניסיון, אין בכלל פלא שהיינות של הכרם מובילים את התחום בישראל. אז מה צריך לדעת על סוגי היינות המובילים ומה היתרונות של כרם בן זמרה על כל היתר? הנה התשובות המלאות

הסיפור מאחורי כרם בן זמרה

היכרות עם יין כרם בן זמרה היא הזדמנות מעולה לספר אודות אחד המקומות המיוחדים בישראל. היקב אשר שוכן בלב מושב כרם בן זמרה הוא לא רק במיקום אידיאלי של 850 מטר מעל פני הים, אלא גם נקודת חן מדהימה שמוקפת כרמים, מטעמים וחקלאות. תנאים אלו הופכים את תוצרי היקב לייחודיים ומתארים עד כמה רחוק ניתן להגיע עם שילוב בין תכונות יוצאות מגדר הרגיל של התמדה, חריצות ואמונה בצדקת הדרך.

כרם בן זמרה הוקם רק בשנת 2003 ומאז הספיק להיכנס ללב של חובבי יין וקולינריה מכל רחבי הארץ. אין פלא שמדובר על אטרקציה בצפון לכל דבר ועניין, כי המיקום בגליל העליון הופך אותו לנקודה שאותה פשוט אסור לפספס. אז כמו יקב אדיר ושכנים נוספים, גם משפחת בוז'ו הם חקלאים ותיקים שעלו למושב בשנות ה-50 של המאה הקודמת ומאז הספיקו לקחת אחריות על מהפכה בתחום החקלאות בכלל והפקת היינות בפרט.

הסיבה להצלחה של היקב קשורה להתמחות של המשפחה בגידול גפן ליין. כמו כן, הסיפור של המשפחה יוצא דופן כי היא החלה בתור כזו שמגדלת את הגפן ליין עבור יקבים שונים. רק לאחר כמה שנים טובות וכאשר התשוקה לייצר יין משלהם רק הלכה והתגברה, החליטו לעבור ביקב המשפחתי לייצור עצמי בלבד. התוצאה היא תהליך שמתרחש מא' עד ת' בכרם וניתן להרגיש את התוצר שלו בכל לגימה: החל שלבי הגידול של הענבים, דרך ייצור היין ועד למרכז המבקרים שניתן לשלב בו גם סדנאות שוקולד והפתעות לכל המשפחה.

אלו סוגי יינות יש לכרם בן זמרה?

עוד דרך טובה להכיר את הסיפור של יין כרם בן זמרה היא להסתכל על הרפרטואר ועל הקטלוג. כאן רואים למשל איזה סוג של יין מתאים עבור ארוחת בוקר בצפון עם בני זוג או בחופשה רומנטית, אבל איזה סוג הולך הכי טוב עם יין וגבינות כאשר מגיעים עם משפחה, ילדים או חברים. כמו כן, מדובר על רמה אחרת של יקב כשר ולכן כל סוגי היינות שיש בו עומדים בשורה אחת עם הסוגים המוכרים והמפורסמים בעולם.

באופן כללי, כל סוג של יין כרם בן זמרה יכול להתאים לשעות שונות של היום. אם מתמקדים בהתאמה של היין לארוחה, מומלץ ללכת על הסוג הלבן ולהגיש אותו יחד עם דגים או גבינות. במידה ובוחרים יין לארוחה בשרית, כמובן שכדאי לתת עדיפות ליין אדום. בצהרי היום אפשר לשתות יין רוזה ובערב יינות שיראז, אך הדגש הוא על בחירת הגפנים הכי איכותיים שמגיעים מהגליל העליון אל כל בית בישראל.

בן זמרה קברנה סוביניון

קברנה סוביניון 2016 הוא אחד מיינות הדגל של הכרם. הוא מופק מפרי משובח של קברנה סוביניון גלילי קלאסי, אך ניתן לזהות אותו גם בעידן המיוחד. קברנה סוביניון של הכרם מגלם בתוכו אחוזים בודדים בלבד של מרלו, יש לו ארומה רעננה של דומדמניות מהאזור והוא מתכתב גם עם גוונים של פטל שחור וקפה קלוי. רבים מתייחסים אל הסוג הזה של המשקה בתור יין למיטיבי לכת, אך האמת היא שקל מאוד להתאהב בו.

יין מרסלן רוזה

כאן מדובר על סוג אחר לגמרי של יין, כי הוא מופק 100% מענבי מרסלן שגדלים בכרם בן זמרה. מי שלא טעם את היין הזה כנראה לא יודע עדיין לאיזה עומקים הוא מסוגל להגיע, בעיקר כי מדובר על שילוב קליל בין היין הרוזה והמוכר לבין הטאצ' הייחודי של הכרם בגליל העליון. כמובן שגם פה מדובר על יין כשר והוא מוגש מצונן.

בן זמרה סוביניון בלאן

מחלקת הסוביניון המובחרת של כרם בן זמרה לא נחה. איך אנחנו יודעים את זה? לפי היין של בן זמרה סוביניון בלאן, נצר שהספיק לשרוד עוד לפני החמסין הקשה של שנת 2020 וברמת הבשלה יחסית נמוכה. התוצר הוא ארומטי עד עשבוני עם רעננות מיוחדת וקרירות שמזוהה עם האזור הגבוה של הגליל העליון. כמו כן, היין מתאים לחובבי האיפוק – אבל כמה לגימות ממנו כבר עושות את ההבדל. זהו יין יבש שגם אותו מגישים מצונן והוא הולך טוב פחות או יותר עם כל מנה ועם כל ארוחה.

יין אדום שיראז

אי אפשר לדבר על יין כרם בן זמרה ולא להזכיר אותו: יין אדום שיראז כמו שיין צריך להיות. לדעת רבים זהו אחד מהיינות הטובים בישראל, גם בגלל הארומה העמוקה וגם בגלל הטעמים המפתיעים. את היין האדום שמופק מענבי השיראז הגדלים בכרם בן זמרה אפשר להגיש לכל אורך השנה, עדיף לעשות את זה בטמפרטורת החדר והוא כנראה היין שחיפשתם על מנת להתחיל ולסיים את הארוחה ברגל ימין.

יין בן זמרה גראנש בלאן

גראנש בלאן הוא זן ענבים פחות מוכר בישראל, אבל בזכות המאפיינים המיוחדים של כרם בן זמרה זה למרבה המזל לא עומד להישאר ככה עוד המון זמן. היין הוא בעל צבע קש אופייני, בהיר ובוהק והריח שלו מאופק אבל עם רמזים ברורים לאננס טרופי, ליים, גרניום ואפילו בבונג. חוץ מאשר טעם מרענן של יין יבש, גראנש בלאן מביא איתו חומציות מאוזנת וסולידית ואחריו מרגישים בבירור סיומת פריכה. מבין הסוגים השונים של היינות, זהו כנראה החד ביותר.

יין לבן בן זמרה קולומברד

ישראל הפכה למעצמה קולינרית בגלל תנאים גיאוגרפיים שמאפשרים להקים כרמים חקלאיים בצורה מיוחדת. אחת ההוכחות לכך היא יין לבן בן זימרה קולומברד, שהוא יין יבש עם ריח מתפרץ אבל מאוד מורכב ואקסקלוסיבי. חוץ מאשר הארומה הכללית, מדובר ביין שמציע טעם מרענן המשולב בחומציות מאוזנת ועם סיומת אלגנטית שמשתלבת היטב באוכל.

בסופו של דבר, הדרך לבחור את היין המושלם היא להכיר את הסיפור מאחורי כל יקב ולנסות להפיק ממנו תובנות לגבי תחומי ההתמחות שלום. כרם בן זמרה למשל הוא מקום מיוחד שבו יודעים כיצד לייצר את המקסימום מהתנאים של הגליל המערבי, אבל בלי להתפשר על מסורת של שנים ארוכות. למרות שהיקב עצמו הוקם רק לפני כ-20 שנים, המשפחה שמאחוריו בקיאה בתחום ומלווה את היקבים המובילים בישראל עוד מאז קום המדינה.

אלו חדשות מעולות לחובבי היין וכאמור גם סיבה מספיק טובה להגיע אל הכרם במהלך הטיול בצפון. אם אין על הפרק חופשה בגליל העליון אבל כן בילוי משפחתי או חברתי, אפשר להזמין את היינות של הכרם עד פתח הבית. במקרים כאלה, אין הרבה התלבטויות ופשוט הולכים על הטעמים שאנחנו אוהבים – בין אם זה יין אדום,  לבן, רוזה, מבעבע וכן הלאה.

יקב אדיר - יין. כמו שהטבע התכוון.

יינות אדיר מצטיינים בארומה, בטעם ובגוף. הם מתנה אמיתית מן הטבע שצמחו באהבת האדמה ויוצרו בהשגחה יתרה ומתוך מחויבות לאיכות בלתי מתפשרת.

עקבו אחרינו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

אירועים

מסיבת סוף בציר 2023

אלבום מסיבת סוף בציר 2023 = הבציר ה- 20 ביקב אדיר. שמחנו לחגוג אתכם ביקב בציר מוצלח ובעצם במבט לאחור 20 בצירים כאן בגליל העליון.

קרא עוד »
דילוג לתוכן